måndag 28 november 2022

Äntligen!

Efter en lång resdag fick jag stupa i säng. Stupa blev inte rätta ordet. När jag skulle lägga mig tyckte jag det var lite fuktigt i sängkläderna. Jag insåg att det var ett tunt lager med mögel på täcket. Av med påslakan och underlakan och på med nytt. Det blir tydligen rått när jag inte är här. Jag satte på värmepumpen också vilket jag hade hoppats på att slippa ett tag.

Resan var lång men ändå ganska smidig. Felix körde mig till stationen i Kristinehamn och jag åkte tåg till Karlstad. På tåget träffade jag en kvinna jag sett i hela mitt liv men inte visste namnet på. En Kristinehamnstjej. Hon hjälpte mig med väskorna över perrongen till nästa tåg. Trevligt.

Därefter tåg till Göteborg. När jag kom fram gick jag direkt till flygbussen och åkte ut till Landvetter. Usch vad människor det var i Göteborg. Tidig lördagskväll också. När jag kom till Landvetter gick jag direkt till hotellet och låste in mina väskor. Sedan gick jag ner i terminalen och hämtade mina bagagetaggar inför self-drop morgonen efter. Sedan la jag mig i sängen och tittade på TV. Jag hade beställt väckning till 03:30.

Vaknade 03:45. Någon väckning hade jag inte fått. Det var rena turen att jag vaknade. Jag hade telefonen på väckning kl 4 för säkerhets skull ändå. Det var inte mycket folk i rörelse på flygplatsen så tidigt på morgonen så allt gick smidigt. 


Sedan blev det till att vänta vid gaten. Vi var ett trettiotal passagerare bara och blev placerade i planet i höjd med vingarna. Men jag hade en hel stolsrad för mig själv. Jag slumrade några gånger i alla fall och hade även beställt frukost som jag åt. Vi landade i Alicante kl 09:30.

I Alicante riggade jag upp min GoProkamera i sele på bröstet och filmade lite. Jag filmade också lite under bussresan hem och själva ankomsten till Club Salino. Det här ögonblicket hade jag sett fram emot. När jag gick in på området såg jag min vän Kent sittandes på sin balkong. Vi pratade lite och sedan gick jag in till mig. Det var så underbart att vara tillbaka. Jag ska redigera filmen och lägga upp den på youtube inom kort.

Jag packade upp lite saker och öppnade upp den sovande lägenheten. Allt såg bra ut. 


Äntligen var jag tillbaka! 18 grader varmt.

Då hade jag ännu inte upptäckt de råa sängkläderna. När jag tyckte mig vara färdig för shopping satte jag på mig kortbyxor, stängde jag lägenheten och gick upp till Kent. Han fick min bok och sedan åkte vi till La Zenia boulevard för att handla. Det var jättemycket folk där. Och julmarknad. Vi började med att äta på Fosters Hollywood. 


En varsin nachostallrik.


Här tog jag en bild på oss när vi skulle in på Alcampo för att kunna skicka till Felix. Kent har varit i solen mer än jag den sista tiden. Det syns.

Jag shoppade loss ordentligt som jag planerat så länge nu. Först skaffade jag mig ett medlemskort på Alcampo. Det är något visst med de där medlemskorten. Det känns som om kopplingen hit blir starkare när jag får lite bonus och rabattkuponger från mina lokala handlare i Spanien.


Jag köpte en dammsugare och dammsugarpåsar. 


En trappstege. Nu är det slut med vanskliga balansakter på gistna köksstolar.


Mat till frukost några dagar.



Sedan packade jag upp resten och gick till sängs. Somnade tämligen omgående när jag bytt sängkläder.

Inga kommentarer: