söndag 6 november 2022

Att överge Nefertiti

Jag minns loppisen då jag hittade Nefertitibysten för någon månad sedan. Tjejen som sålde den sa att hon var klar med Nefertiti nu och att det var dags att låta henne gå vidare. Statyetten hade uppenbarligen betytt mycket för tjejen då hon även hade Nefertiti tatuerad på sin vänstra underarm. 

Jag tänkte mycket på det där efteråt. Hur tjejen bara kunde vända helt om och göra sig av med Nefertiti. Jag kunde inte för mitt liv förstå hur hon tänkte.

Men nu förstår jag. Det kanske t o m var hon som inspirerade mig till att göra mig av med mitt eddiemuseum.

Idag på morgonen började det ramla in mail i en strid ström om osålda objekt på Tradera. Det finns inget intresse för mina böcker från musikhistorien tydligen. Jag får starta om de annonserna också. Jag tar lite illa vid mig av ointresset. Känner mig nästan lite kränkt. Här lägger jag ut böcker som betytt mycket för mig till mycket förmånliga priser men ingen är intresserad. Jag hade föreställt mig att folk därute skulle jublat över att böckerna äntligen kommit ut till försäljning. Jag blir förvånad över hur jag helt orimligt för mig själv värderat dessa böckers värde. Jag sålde ändå fyra böcker idag och skickade dem till köparna. Men det är knappt värt arbetet för de beloppen.

Tänk vilka vänner man har ändå! Efter gårdagens blogginlägg hade problemlösaren Dag Cederborg engagerat sig i mitt problem med filöverföring från min GoPro. Efter att kollat länkar och lite pyssel så är det nu någorlunda löst. Det kommer bespara mig otroligt mycket tid och krångel. Fortfarande har jag dock problem med för lite lagringsutrymme på mina lagringsplatser för att kunna hantera de stora filerna. 


Jag har i alla fall skapat en vinjett till eventuellt youtubeklipp.

Är det för tidigt att lägga sig kl 16? Igår la jag mig kl 19 och tittade lite på Youtube och läste. Jag vill bara sova bort tiden fram till min resa. Idag satt jag och förberedde en stadsvandring jag ska ha under en lunchpromenad med miljöcheferna i Frödings fotspår på fredag.

Inga kommentarer: