tisdag 15 november 2022

Tårar

Igår grät jag floder. Jag började titta på SVT:s nya serie "Genjägarna". Svenskar som letar efter sina fäder. Jag har alltid haft svårt att hålla tillbaka tårarna under sådana program. Troligen för att jag känner igen mig själv så i det. En lycklig återförening efter så många år av ovisshet. Hur relationen barn/förälder sedan utvecklas är en helt annan sak. För mig var det inte det viktigaste att det kulle leda till en fantastisk relation med min pappa. För mig handlade det bara om att få ett svar.

Idag var jag uppe och tog blodprov inför ett kommande läkarsamtal runt min psoriasis. Det är sådant jag behöver underkasta mig ibland. Sedan blev jag vaccinerad mot säsongsinfluensan och lunginflammation. Jag har blivit rekommenderad att göra det av lungmedicin på CSK på grund av min KOL. Tydligen räcker sprutan mot lunginflammation livet ut.

3588 gr torr och mald tobak fick jag ihop detta år av missväxt. Att jämföra med 2021 när jag fick 5 862 gr.

Felix var här och hämtade matlådor och jag fick en extern hårddisk levererad från Amazon.


1TB för filmlagring i Spanien.

Inga kommentarer: