torsdag 24 november 2022

Dag 2 i Falköping

De här träffarna ger inte så mycket. Alltför många regionala miljösamverkansorgan arbetar allt för olikt mitt eget. Vi förstår varandra inte ibland. Det är frustrerande. Nästa gång är det jag som ska stå värd för mötet. Jag ska hålla det i Kristinehamn.

Vi har varit på kurorten Mösseberg i två dagar.


En fantastisk anläggning men med dålig mat. Inte ens god hotellfrukost har jag fått. Jag har knutit en fin kontakt med samordnaren för "Mitt Miljösamverkan" Min motsvarighet i Dalarna.


Nu sitter jag kvar här på anläggningen och väntar på att jag ska ta mig ner till stan för att ta tåget hem. Vi skulle hålla på till kl 16 så jag hade bokat tåg kl 19:05 för att inte missa sista halvtimmen. Efter lunch började folk troppa av och de sista gick härifrån kl 15:20 så jag får sitta här i tre timmar ensam i onödan. Aldrig mer säger jag bara. Jag ska också glida in strax före lunch dag 1 om jag någonsin mer åker på något sådant här möte. Och sticka efter lunch dag 2 trots att vi kommit överens om två heldagar. Vi har tyckt att lunch till lunch varit för kort tidigare och det är det. Men folk accepterar ändå inte mötestiderna. Jag vill ha onlinemöten istället för att krångla iväg med tåg med allt vad det innebär. Nästa gång är det i alla fall i Kristinehamn. Maj nästa år. Gången därpå ska vi vara i Kalmar men jag tror de ska få slippa mig den gången. Slippa Erdogan.

Jag har sovit väldigt gott här i alla fall. Första natten var jag helt utmattad efter panikångestattacken men jag sov bra i natt också.

En dag kvar att arbeta innan Spanienresan. Imorgon fredag med två onlinemöten. Felix ska komma på kvällen och raka min skalle inför utlandsvistelsen och få lite fler genomgångar inför kapellövertagandet.

Jag ringde Taxi Kristinehamn och beställde taxi till min ankomst i Kristinehamn kl 21:57 men det är osäkert om de kan köra mig. De är fullbokade och om inte tåget är i tid kan de inte hjälpa mig. Skit!

Inga kommentarer: