tisdag 22 november 2022

Panik!

Hemsk dag. Idag skulle jag till Falköping fast jag inte ville. Jag skulle på en fysisk träff med kollegor från hela landet. Jag har fasat för detta. Jag vill inte åka på dessa träffar som vi lika gärna kan ha online. Men den här gruppen ger sig inte. De ska träffas fysiskt i landets alla hörn.

Jag har haft ångest hela dagen för resan.


Byte i Hallsberg. Mörkt och halkigt. Människor överallt. Jag satt en timma i stationshuset och väntade mellan tågen. Jag frös, spelade musik högt i öronen och blundade. Jätteont i hela axelpartiet. 

Sedan ombord på annat tåg. Jag ville bara gråta. Jag kände hur paniken växte och jag fick häva panikångestattacker. Blundade och lyssnade på musik men kunde inte värja mig från alla dofter från människorna. Jag hatade min situation. När jag skulle kliva av mötte jag två från Naturvårdsverket som hälsade käckt. Jag sa att jag måste vara ensam och sedan flydde jag till en pizzeria. 


Jag var hungrig men det äcklade mig ändå så jag fick inte i mig hela.

Jag kastade i mig lite och rusade sedan ut i halkan igen och tog en taxi till hotellet som låg en bra bit från stationen. Fick rummet och låste in mig. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: