lördag 19 november 2022

Mässan - Dag 2 (på morgonen)

Vaknade 5 och var så ivrig inför dagen att jag gick upp direkt. Drack mitt kaffe och väntade på att nyhetsmorgon skulle börja när jag insåg att det är lördag och SVT inte har något nyhetsmorgon. TV4:s version av morgonprogram är inte samma sak. Jag orkar inte värst länge med all reklam och alla perfekta PK-människor.

Jag har nu en bild av hur denna mässdag kommer att bli och jag hoppas den bilden stämmer. Man mår bra av att stå och vara glad och positiv en hel dag och interagera med andra fina människor. Jag har ju oftast inte något direkt hopp om mänskligheten men igår var en bra dag som ändå ingav små förhoppningar. Dessutom träffade jag ju en dödsdoula. Jag träffade faktiskt två doulor men det visste jag inte då. En dödsdoula och en "livsdoula". Livsdoulan ska jag träffa idag igen efter mässdagen och det är nog det som gör mig så ivrig inför denna dag. 

Jag ser fram emot många fina möten idag men har det finaste mötet efter mässan. Undrar vad jag kommer att ha för tankar i bilen på hemvägen. När jag vänder mot Kristinehamn igen kommer det att ha hänt mycket nya saker i mitt liv. Det är i alla fall något jag kan vara helt säker på. Nya möten att minnas och nya möten att processa sedan i ensamhet i kapellet. Kan livet bli bättre?

Igår stannade jag till vid Välsviken och köpte en ny hoodie på XXL. Jag köpte också ett paket Bregott extrasaltat på Maxi, Välsviken innan jag gav mig ut i mörkret på E18 igen.

Inga kommentarer: