onsdag 6 april 2022

Cykelfrågan

Idag kollade jag lite annonser på cyklar och efter jobbet gick jag ner till stan till två pantbanker som annonserat på Marketplace om cyklar. Jag tyckte de var väl dyra och väl risiga annars så det blev inget cykelköp. 

Jag gick med raska steg ner till stan.


Här tog jag en genväg genom en ödetomt. Det var fler som gjort det före som synes. Det är alltid en risk för trampminor i form av hundskit på dessa genvägar.

Inte konstigt om saker och ting inte fungerar i det här landet.


Jag själv har inget problem med uppkoppling och el i alla fall.

Högst upp på en liten skorsten på grannhuset sitter en stare och sjunger fantastiska strofer på eftermiddagarna. 


Han har sådan otrolig fantasi när det gäller både melodier och olika knäppljud, kuttringar och visslingar.

Jag pratade med Lina en lång stund ikväll. Ibland kan jag längta lite efter henne. Hon ska springa maraton i Rotterdam i helgen. När jag går omkring härnere tänker jag på allt jag ska visa för Felix men faktiskt även för Lina om hon vill komma hit.

Jag köpte tre avocado, en limpa och ett paket salami på Mercadona. Deras utbud går inte att jämföra med Carrefour. Jag köpte två isbrickor i silikon och lite verktyg på en chinabutik också innan jag tog bussen hem.

Inga kommentarer: