söndag 24 april 2022

Slapp söndag

Jag gick på krogen igår. Första gången i Kristinehamn på säkert 3 år. Jag tog några tequila hemma och några Norrlands guld 3,5 och fick feeling. Jag ringde Felix och han och Sara kom och hämtade mig och körde ner mig till Mastis. Det var ganska trevligt. Bluesbandet Alabama lovesnakes tyckte jag inte särskilt mycket om faktiskt. Inte min sorts blues. Men jag satt och pratade med folk jag inte sett på flera år och det var trevligt. 

När jag skulle hem sedan ringde jag en taxi och det var lite väntetid så jag började gå. Men det var jättekallt och jag hade bara en tunn bomullsskjorta på mig. Jag hann gå ända till järnvägsövergången vid stationen innan taxin kom. Jag frös så jag skakade så det var skönt att komma hem och bädda ner sig.

Idag har det blåst kallt igen. Jag har knappt varit ute alls. Även om jag inte blev särskilt berusad igår finns det alltid någon smygande och obehaglig ångest som ligger på dagen efter.

Inga kommentarer: