måndag 18 april 2022

Nytändning i bokprojektet

Vaknade kl 6 och gick upp. Jag startade datorn direkt på morgonen och började fortsätta att skriva lite. Att boken skulle bli på ca 300 sidor är inte sannolikt. Jag hade jämfört med en annan bok i samma format som hade ca 170 sidor. Det var så jag kom fram till att min bok skulle hamna på ca 300 sidor. Omslaget till boken är tilltaget så det skulle kunna innehålla 300 sidor. Själva bokryggens tjocklek med text måste ju anpassas efter inlagan men det kommer heller inte att bli några problem. Jag kanske måste anpassa textstorleken på ryggen lite bara.

kl 7 satte jag fram mina fjärilsmatare igen. Det såg ut att bli en solig dag idag också och det blev det. 


Jag startade med en underbar frukost av räkorna och aiolin som var kvar. Jag tog ut cykeln för första gången i år och cyklade ett varv genom stan. Mina händer somnar när jag cyklat ett tag och jag satte mig en stund utanför Maxi på en bänk innan jag trampade hemåt. Det var skönt väder att cykla i.

Jag har fortfarande väldigt ont i såret men ska lasta in sommarhjulen i bilen innan jag sätter mig helt till ro. Idag passerade jag det magiska delmålet med 100 sidor i min bok också. Hittills har jag beskrivit mitt liv fram till Felix födelse ungefär. Nu kommer det bli lättare med resten. Det är nu jag ska börja förklara det fina med att vara högkänslig bl a. Och hur jag ser på min framtid som relativt nyfrälst.

Inga kommentarer: