onsdag 20 april 2022

Det lutande varuhuset i Växjö

Vaknade 8 och tog en liten promenad. Kl 10 när affärerna öppnade gick jag in på Åhléns och fick känslan av att det var nerförsbacke djupare och djupare in i affären. Jag blev nästan yr. Jag vände och gick tillbaka och då kändes det som uppförsbacke. Jag frågade en i personalen: -Jag vet inte vad som händer med mig men det känns som om golvet lutar. -Det stämmer, sa tjejen. 


-Golvet lutar neråt, sa hon och pekade. Väldigt märklig känsla måste jag säga. Jag skulle egentligen vilja veta mer om det men det får bli en annan gång.

Sedan samlades vi för lunch och en "Walk-and-talk" där vi hade fått några frågor att diskutera. Vi gick in i domkyrkan. En så fantastisk glasvägg jag såg därinne.


Synd bara att den var besudlad med en religiös text. Färgerna och effekten med ljuset genom glaset var fantastiskt. En halvdag som tyvärr inte gav så mycket. Vi hinner aldrig diskutera färdigt saker vi påbörjar. Plötsligt är det fika och vi har bråttom till nästa programpunkt. Det var precis som jag befarade tyvärr. Jag hade i alla fall ett fint återseende med några av de andra. Bl a en tjej som jag har pratat med och lyssnat på i olika sammanhang. Hon är klok och jag tycker om att prata med henne. Jag får alltid med mig något av henne när vi träffats som jag minns sedan. Så även idag.

Nästa gång detta gäng ska träffas är det jag som står som värd. De vill komma till Örebro i november säger de. Jag väljer att inte tänka på det riktigt än.

Middag på hotellet kl 19 och kl 20 kände jag att det började bli jobbigt med stimmet runt omkring mig. Jag tackade för mig och gick upp på rummet till stillheten igen. För att klara den stimmiga miljön skulle jag behövt dricka alkohol men det var jag inte sugen på.

Innan middagen försökte jag boka resa för mig och Felix till Spanien men jag gick helt bet. Jag höll på att bli galen på Ryanairs webbplats som visade olika resultat hela tiden och tvingade in mig i återvändsgränder där jag skulle behöva göra en massa val som alla kostade pengar. Och där jag dessutom ville prata med Felix om valen jag gjorde. Jag lade ner mina försök. Vi får sätta oss någon kväll han och jag för att göra bokningen tillsammans.

Imorgon är det tidig start på dagen. Tidigare än jag är van vid. Jag har en punkt imorgon på programmet tydligen men den finns inte med i programmet. Jag har försökt förbereda mig lite men egentligen vet jag inte vad de vill höra. Jag vet heller inte hur lång tid jag har på mig att berätta det heller. Men det löser sig. Jag kan prata när jag väl vill och jag är en av de som varit med längst i det här gänget. Det borde bli tio år i november. Jag tror de vill höra mer om det arbetssätt jag har med Miljösamverkan Värmlands och Örebro län. Det skiljer sig nämligen mot arbetssättet hos de flesta andra regionala miljösamverkansorgan. 

Jag fasar för hemresan också och hoppas jag kommer undan lindrigare denna gång. Jag ska åka en annan väg hem. Växjö-Alvesta-Linköping-Katrineholm-Kristinehamn.

Inga kommentarer: