lördag 2 april 2022

Några kompletterande inköp idag också


Kaffe i inglasningen i gryningen 07:30.


Kl 8:15 flyttade jag ut.


Sedan gick jag in och diskade. Jag går igenom skåpen och kastar sådant jag inte vill ha. Torkar ur skåpen och ställer in nydiskat när det torkat. Det är så hög luftfuktighet så allt torkar väldigt långsamt.


Påbörjad frukost.

Sedan kom solen runt hörnet kl 9 så jag flyttade ut igen. Jag satte mig och solade och det var skönt men det blåste lite kallt. Det är nordvästlig vind.


Jag gick in och diskade i omgångar också och ställde ut disken för att torka snabbare när det fläktade lite. Det torkar så långsamt inne så om jag diskar på eftermiddagen så är disken i diskstället fortfarande lite blöt morgonen därpå.

Efter att ha solat magen hela förmiddagen tog jag mig en tur neråt Habaneras idag också. Jag gick förbi loppisen för fjärde gången och idag var det öppet. Jag vill köpa en cykel. Och små kompakta snapsglas till min Tequila men inget av det fanns.


En vacker rondell på min väg mot Lidl.

Jag ville kolla efter grovt bröd på Lidl. Det fanns ett gott grovt bröd på Aldi men jag hittade inte motsvarande här tyvärr. Däremot hittade jag det där torra köttet jag köpte med hem senast och torkade. Sådant ska jag köpa med mig denna gång också.

Sedan fick jag för mig att jag skulle testa en restaurangkedja jag aldrig provat.


"Taco Bell". Jag köpte en burrito. Den var väl ok men väldigt liten för 5 €. 


Jag slutar inte att fascineras av denna växt.

Jag slank in en sväng på Habaneras också och fick för mig att jag skulle kolla om de har Crocs där. Jag hade tänkt skicka efter när jag kom hem annars men jag hittade ett par jättefina som jag köpte. Just den modellen som jag har hemma men med två fina grå nyanser.

Sedan gick jag till chinabutiken där jag köpte solstolen igår och köpte en solsäng också. Och en dyna som förhöjer liggkomforten. Och så bussen hem igen.


Samma krångel med mycket att bära idag igen på bussen alltså.


Äntligen hemma med Crocs på fötterna.


Och här är solsängen uppfälld med ett litet tak om man behöver solskydd för lilla näsryggen framåt eftermiddagen. Jag kunde sola ryggen och sidorna en stund också.

Sedan ställde jag in solstolarna och ryckte ogräs mellan plattor och i kanten till grannar och till allmänningen.


Det blev jättefint och jag sopade ut gamla torra löv som samlats i ett hörn hos mig också. Och slängde två tomma plastdunkar som låg i hörnet.


Det enda som stör är ett gammalt tuggummi som sitter på ena plattan. Men det är inte stor idé att försöka få bort det nu i värmen. Jag väntar till imorgon bitti innan jag försöker. Det går lättare när det är kallt.

När jag jobbade på Club Zebra i Kristinehamn brukade vi gå över golven och ta bort intrampade tuggummin. Det var en grön heltäckningsmatta på Zebra. Då utrustade vi oss med en varsin stor gammal matsked och sedan kylde vi tuggummina med kylspray. Då var det bara att sprätta bort dem sedan. Men det var ingen rolig arbetsuppgift men som ändå skulle utföras.


Nöjd med dagen duschade jag och satte mig skuggan med ett glas "bubbel".

Jag hittade två vinglas som jag blev jätteförtjust i. Och två underbara grogglas också. De enda sakerna som jag önskar att jag hade fler av än ett par av varje.

Två saker kvar att shoppa då. En cykel och en scooter.

Inga kommentarer: