tisdag 29 juni 2021

Ett eko av Felix

Häromdagen när jag var på Maxi såg jag en av Felix kompisar som jobbar där. Jag tror inte han såg mig. Han pratade med en kollega och då hörde jag hur han sa ordet "dock". Som i: -Liljekonvaljer blommar inte hela växtsäsongen. Dock blommar de underbart intensivt i början av juni varje år.

Felix överanvänder ordet "dock" och jag är rädd för att han fått den vanan från mig. När jag hörde "Ersa" säga dock i ett sammanhang tänkte jag direkt att han kanske fått den vanan av Felix som kanske fått den av mig. Långsökt kanske men inte helt omöjligt i en liten kommun som Kristinehamn.

Brakandet ute i köket har inte hörts på ett tag heller. Betyder det något? 

Här är ytterligare en kattlämning på altanen.


En söndertrampad fulltankad fästing som trillat av Sivan och som jag i min tur trampat sönder. Hinner jag upptäcka dem tar jag dem i toapapper och lägger i toan. Jag blir alltid sur när jag trampar sönder dem. Det blir så äckliga fläckar som inte är helt enkla att ta bort.

Inga kommentarer: