fredag 11 juni 2021

Marguerita för studenterna och sommarlovet


Inledde helgen med ett glas Marguerita efter en cykeltur på en mil. Jag har en runda jag cyklar nu som nästan är en mil. Det tar inte ens en timme och jag blir varm och det känns i benen. Jag stannade och pratade med Kurt en stund utanför Pekås. Han tyckte min hjälm såg löjlig ut

Felix gick ur tvåan nu och får vänta ett år till på studentmössan.

Fortfarande mycket mygg och jag får nog sitta inne ikväll. Tråkigt! Tydligen är det mycket mygg i Torrevieja nu också. Jag har varit så bortskämd tidigare somrar på altanen. Det har varit väldigt lite mygg de senaste somrarna. Inga getingar i alla fall. Jag har sett två hittills och den ena slog jag ihjäl. En bålgeting har jag sett också. Det var flera år sedan sist.

Jag känner ändå inte för att dricka öl ikväll. Då kan det istället får bli en vanlig läskväll med tidigt sänggående. Jag kan lika gärna titta lite på TV och gå på besök i Ulf Lundells dagboksvärld sedan.

En norsk kaviar idag också.


Den som jag åt som liten. Den fanns i Sverige under namnet "Kavvagott".

Medioker.

Jag har en tub Ejderns öppen samtidigt nu som jag varvar med. Innerligt trött på de där mediokra.

Inga kommentarer: