lördag 26 juni 2021

Ytterligare kattlämningar

I morse när jag kom ut på altanen låg två "pölar" med hårkorvar i mitten. Från början hade det nog varit spylödder som omslutit korvarna men det hade fallit ihop till vätska. Det kan mycket väl varit Sivan som stod bakom de här spyorna. Hon äter mycket sorkar den här årstiden. Jag spolade bort spyorna med trädgårdsslangen.

Jag åt ägg och sill till frukost och lade mig sedan för att läsa en stund igen. Det var soligt när jag vaknade men sedan mulnade det på. Sedan började det att regna. Underbart sommarregn som behövdes för tobaksplantorna som växer så det knakar nu. Det kom tyvärr inte många droppar då. Jag tog bilen till MacDonalds och köpte två dubbla cheeseburgare och en milkshake jordgubb. Jag var hungrig igen men jag var inte sugen på något av maten jag hade hemma. När jag körde hem igen började det att spöregna. Som en åskskur utan åska. Jag tog mig inte ur bilen när jag kom hem så jag åt hela måltiden sittande i förarsätet medan regnet dånade i plåten.

Sedan gick jag in och la mig och läste ut Lonely Planet´s guide to Prague. Sedan läste jag några kapitel av "Dottern" också. Under tiden jag låg och läste åskade det lite och när jag steg upp var det solsken igen. En dag som var gjord för att slappa inne med en bunt böcker.

Jag beställde en egen Lonely Planet-guide av lite nyare datum från Adlibris och en bok som hette "The 500 Hidden Secrets of Prague".

Inga kommentarer: