söndag 29 augusti 2021

Underbar höstdag

Det är ingen tvekan om att hösten smyger sig på. Jag tog mig an tobakslandet idag. Jag kantskär först och sedan gräver jag bort grässvålen som växt in mot landet. Det är slitsamt och jag gjorde klart hälften idag. Det tog fem timmar men effektiv arbetstid kanske bara blev två timmar. Jag klippte gräsmattan också.


Däremellan satt jag i skuggan och svalkade mig. Det kom kyliga försiktiga vindar runt hörnet och svalkade så underbart skönt. På förmiddagen var det nästan ingen trafik på 26:an och stundtals var det helt tyst när inte vinden satte igång en bölja genom asparnas höga lövverk.

Jag tar mig en dryg halvmeter framåt i taget när jag gräver. Det går väldigt långsamt men jag har ingen brådska. 


Sedan sätter jag mig i skuggan igen och pustar ut. Jag börjar lära mig vad min KOL-kropp klarar för sorts arbetstakt nuförtiden.


Jag pratade med mina grannar som har hästar uppåt Karlsbergsvägen. Jag sa att det är dags för mig att hämta hästskit snart.

En kortsida och en långsida blev det.

En bra dag kort och gott.

Inga kommentarer: