tisdag 31 augusti 2021

Fantastisk höstdag idag igen

Efter jobbet fortsatte jag att bygga upp en vall i det nordöstra hörnet av tobakslandet. 


Jag ska fortsätta ännu mer imorgon. Jag vattnar tuvorna i vallen så den ska sätta sig lite också. Jag tror det blir bra.

På kvällarna fortsätter jag att utforska min hjärna. Jag läser mycket och tänker mycket. Jag skummade igenom ett personlighetstest igår och brast ut i skratt. Det var som om jag själv hade skrivit upp en punktlista över hur jag är.

Några egenskaper där det var huvudet på spiken
- Jag lägger märke till det subtila (på gränsen till omärkbara saker) i min omgivning.
- Under hektiska dagar behöver jag dra mig undan till en tyst, mörk plats där jag kan få vara för mig själv utan yttre intryck.
- Jag är känslig för effekterna av koffein.
- Jag blir lätt överväldigad av sådant som skarpt ljus, starka lukter, grova textiler och sirener i närheten.
- Jag har ett rikt och invecklat inre liv.
- Konst och musik berör mig djupt.
- Jag noterar och uppskattar delikata dofter, smaker, ljud och synintryck.
- Jag blir lätt förskräckt.
- Jag besväras av oljud.
- Jag undviker våldsamma filmer och teveprogram.

Det fattades några som jag själv tycker är lite märkliga egenskaper:
- Jag tycker om att vänta.
- Jag blir aldrig rastlös.

Märkliga om man jämför med normen tror jag.

Idag hade jag en liten fästing mitt på magen.

Inga kommentarer: