måndag 2 januari 2023

Arbete igen

Började jobba 7. Jag har en årsberättelse att skriva och så höll jag i ett möte om rättssäkerhet på morgonen.

En Aurelius igen (Bok 10, betraktelse 21):
""Jorden älskar regnet, den majestätiska himlen älskar att skänka regn." Världsalltet älskar att göra det som kommer att inträffa. Därför säger jag till världsalltet: "Jag älskar det du älskar". Och brukar vi inte använda oss av talesättet "Detta älskar att hända?""


Förmiddagsdis efter onlinemöte.


#S1 2023


Nu åker de färdiga upp på en vägg här, en efter en.

Jag jobbade på under dagen och kl 16 åkte jag buss in till stan för att träffa en ny vän. Vid busshållplatsen såg jag ett träd jag fotograferat förut. 

Eller rättare sagt dess ostyriga rötter.

Och här en gammal farbror med käpp.

Ett monument över svunnen tid.

Vi gick och åt lite pasta och sedan åkte jag hem igen via Carrefour.

Jag började på en ny bok som verkar lovande. "Den lilla bokhandeln i Paris". Vi får se. Det stod på framsidan att den är en "Feelgood-roman" och då blir jag direkt skeptisk. 

Inga kommentarer: