tisdag 17 januari 2023

Ny film (kommer imorgon)


Det hände grejer på Filipstadsvägen i morse. En traktorgrävare skrapade bort växtligheten och jorden i vägrenarna för att underlätta vattenavrinningen. 

Idag har jag suttit i onlinemöte på morgonen, pratat med en konsult om en utbildning i ventilation för inspektörer och gjort en liten film.

Jag behöver ju träna på att filma så jag filmade några korta sekvenser på lunchen. Efter jobbet klippte jag ihop dem till en ny liten film i en ny filmserie som jag kallat "Självförsörjande på snus". Jag har gjort en instruktionsfilm tidigare som jag fått mycket beröm för. Hur man klipper och tar skott från hibiskus. Nu tänkte jag även göra en serie filmer om hur man odlar tobak och blir självförsörjande på snus. 

Första delen heter "Introduktion och utrustning". Den blir färdig någon gång imorgon bitti. Då är den upplagd i 4K.

Felix kom hit ikväll och vi köpte hans flygbiljett. Tidigare var bara resan planerad men nu är den också i hamn.

Inga kommentarer: