onsdag 11 januari 2023

Nyheter

2 plusgrader, mörker och ihållande regn. Det var det jag vaknade till idag. Som tur var hade jag en ultramjuk, varm och spinnande katt bredvid mig i sängen.

Jag har mer eller mindre slutat att titta på TV-nyheter. Jag orkar inte med allt elände. Den första arbetsdagen här i kapellet när jag kom hem från Spanien tänkte jag ha på SVT:s nyhetsmorgon till kaffet. Det första jag såg var en stor rubrik: "Våldtäkt används som vapen i krig" och det vill jag inte ens veta. Jag stängde av direkt och sedan dess har jag inte tittat på nyheter.

Behöver jag verkligen veta allt när jag ändå inte kan påverka det minsta hur det ser ut i världen? Jag kan endast påverka genom att rösta vart fjärde år och då röstar jag på partier med medmänskliga värderingar. Alltså inte SD, Moderaterna, KD eller Liberalerna med sina egoistiska värderingar. Jag tror det är det enda jag kan göra. Och behandla mina medmänniskor väl.

Jag bakade mitt surdegsbröd idag igen och satte genast en ny sats när ändå alla grejer var framme. Jag bunkrar upp lite nu. Jag ska ta med ner till Spanien i februari har jag tänkt.

Kurt var här en sväng i kvällningen och köpte några skivor av mig.

Jag la ut en tröja till försäljning på Tradera idag. En riktig gammal klassiker. Helly-Hansens orangea fiberpälströja med mörkblå sömmar. Det hette fiberpäls på den tiden. Nu heter det Fleece.


Original, vintage och allt vad det heter. Jag fick den av min morbror Eric 1977. Redan då var den lite trång tyckte jag så jag använde den max två - tre gånger. Den är således i nyskick.


Loggan ser nog inte ut så här idag riktigt.


Storlek "Stor" vilket jag aldrig tyckte stämde. Jag skulle nog snarare säga "medium".

Är ni sugna så ligger den på Tradera för 250 kr och den lades ut idag.

Inga kommentarer: