söndag 29 januari 2023

Söndag igen då

Vaknade kl 6 och gick upp och målade klart målningen jag började på igår.


#1 2023. Jag målade den efter jag hade pratat med "L" i telefon igår och döpte den därför till "L".

På förmiddagen var jag och en vän ute och gick vid Vänerns strand i blåsten. 


Det var riktigt kallt. Någon plusgrad och ett upprivet innanhav. Det var tydligen 3 grader i Torrevieja i morse också. Men det var gott att få frisk sjöluft ner i lungorna. Och ett trevligt samtal. Jag fick nästan lite träningsvärk i benen. Jag har inte gått på länge nu.

Jag åkte raka vägen hem och åt korv stroganoff. Tittade lite på längdskidor och började måla på två nya målningar. Jag får passa på att måla här i Sverige eftersom mitt enda bord i Spanien är belamrat av ett icke färdiglagt pussel. Jag ska lägga klart det när jag kommer ner och sedan börja måla igen därnere. 

Inga kommentarer: