måndag 30 januari 2023

Dosetten

Idag fyllde jag veckans dosett. 


De två sista doserna denna vecka sköljs ner med torreviejavatten. Så har jag tänkt under hela livet om framtiden. Det lyser igenom ibland när jag bloggar också men jag har det hela tiden i tankarna. Till exempel kan jag tänka att nu har jag bara tre nätter kvar i min säng. Sedan en natt på hotell i Stockholm. När jag lägger mig på hotellet på torsdagkväll kommer jag att tänka: -Nästa gång jag lägger mig gör jag det i min lägenhet. På morgonen när jag lämnar hotellrummet i Stockholm kommer jag att tänka: -Nästa gång jag tar av mig skorna kommer jag att vara i lägenheten.
Efter ett par dagar i Spanien kommer jag att tänka: -Nu är hela mitt tarminnehåll av spanskt ursprung. (Förutom medicinerna då)

Det är så jag fungerar och det är så jag alltid tänkt. Det är ett sätt för mig att hantera och mäta tid. Att köra till Karlstad tar lika lång tid som det tar att se Rapport kl 19:30. Att flyga till New York tar en normal arbetsdag. En tidsrymd som jag är van vid och kan dela upp fyra delar. Tiden fram till förmidagsfikat, tiden till lunch. Tiden mellan lunch och eftermiddagsfikat och sedan den resterande tiden innan man fick gå hem.

Igår innan jag la mig gjorde jag färdig en andra målning. 


Lite speciell teknik som inte visade sig särskilt lyckad. Jag skruvade i en skruv så jag kunde rita cirklar utifrån den med en penna i ett snöre. Sedan hittade jag inget spackel så jag kunde lägga igen hålet efter skruven. Det var inte så enkelt med penna och snöre som jag trodde och jag blev allt annat än nöjd men då lärde jag mig något i alla fall. Idén var god och målningen blev som den blev.

 

Inga kommentarer: