måndag 27 februari 2023

Arbetsdag

Jag sticker emellan med en arbetsdag i Karlstads kommuns tjänst och fångar upp det som hänt under min semestervecka.

Tvättade lakan på morgonen och åkte och köpte tvättlina. Gjorde verklighet av min torkplan jag gjorde upp i solen igår.

Så här blev det. Riktigt bra och det fungerade trots att det blåste som hellvette.


Självsådd strimsporre. Sådana man ser på banvallar i Sverige. Här har de hittat till en av mina övergivna blomlådor i Torrevieja. Snacka om karga levnadsförhållanden. Rätt likt en banvall egentligen.

Jag svarade på mail hela förmiddagen. Sedan åkte jag till Asia Jardin och åt lunch. Jag längtade så efter anka.

Jag tog allt det jag brukar ta.


Räkor i vitlök till förrätt.


"Duck Sizzlar" med jättegoda nudlar.


Vaniljglass och kaffe Americano.

Sedan hem och jobba vidare till 17:30. Nu är det semester igen.

Jag satte mig och lade in intressanta platser i min offlinekarta i telefonen i Alicante, Benidorm, Altea och Calpe så det är klart när jag kommer dit. 

Lugn kväll inför morgondagens utflykt till Alicante. Bussen går kl 9 från rondellen vid Carrefour. Vet ännu inte när jag kommer hem. I Alicante tar jag sikte på gamla stan, kanske en fästning på en bergstopp och en stor saluhall. Vi får se vad det blir av det.

Inga kommentarer: