fredag 17 februari 2023

Och nu - Semester

 Gick upp och började arbeta 05:30. Nu ska det bli oerhört skönt med lite ledighet ett tag. Jag har tänkt försöka se mig om lite under veckan som kommer. Åka lite buss. Kanske till Orihuela och Crevillent.

Imorgon tänkte jag gå till turistbyrån och ta lite busstabeller. De finns inte på nätet otroligt nog.

Kl 15 avbröt jag arbetet och åkte hem till Farideh för att dricka kaffe och ta farväl för denna gång. Sedan åkte jag till Carrefour och handlade lite semestergott. Croissant, färskost och jordgubbsmarmelad till frukost imorgon t ex. Jag köpte också köttfärs för att göra hamburgare och hamburgerbröd. Jag hittade Bagles också. Det blir också fint med färskost. Jag fick citroner av Farideh. 

Nu ska jag sova, äta, läsa, måla, upptäcka och förhoppningsvis sola i två veckor.


En målning blev klar i morse. Jag förberedde också en ny duk med Gesso.

Filmkväll ikväll.

Inga kommentarer: