måndag 13 februari 2023

Jag vill aldrig vara någon annanstans

Jag vill alltid vara här.

Vaknade 07:30 denna dag. Upp och jobbade på en gång. Åkte med Kent till Carrefour och handlade på förmiddagen.


Såg en "IKEA-cykel". Jag vet inte om det funnits sådana eller om det bara var en ploj.

Jag sitter och korrekturläser dokument och gör om dem lite. Jag börjar bli färdig med det nu. 


Efter jobbet cyklade jag till marknaden i Los Angeles men det var inget att ha. Alldeles för hög musik också så jag fick gå och hålla för öronen. Hörselpropparna låg i ett annat byxpar. Men jag träffade andra bloggare jag följer. "Rendahl i Spanien". Det var trevligt att se dem i verkligheten och växla några ord. De lever ett lite annorlunda liv än vad jag gör.

Jag cyklade nere genom stan på hemvägen och började känna mig lite hungrig så jag återvände till min kära indiska restaurang.


Parkerad och fastlåst.


Papadums och lite kalla såser. Deras mixed pickles är tyvärr inte så god.


Het lammgryta (Lamb patya) och vitlöksnan. Underbart gott!

När jag kom hem hängde jag tvätt inne. Vädret är verkligen inget vidare. Kallt långbyxeväder. Skaljacka vid cykling.


Planterade resten av sticklingarna och småplantorna. Nu får jag se hur det här ser ut när jag kommer ner i juni.


Gjorde klar en målning också. #S2 2023

Kvällen bestod av TV-play och läsning.

Inga kommentarer: