onsdag 15 februari 2023

Arbetsonsdag

Gick upp 5 och började jobba. Kent åkte ut till flygplatsen. Det är ingen rolig känsla att gå därute och vänta. Vänta på att få ta sig flera hundra mil ifrån sitt lilla paradis. I framtiden ska jag slippa det mer än någon gång per år i alla fall. Vädret fortsätter att se dåligt ut. Tydligen väntas en "Calima". Stora dammoln med rödbrunt damm som drar in över oss från Sahara. Enligt väderprognosen ska det bli en jämnmulen dag idag igen. Temperatur runt 15 grader. Igår hade jag faktiskt 17 grader vid ett tillfälle. På torsdag finns chans till lite sol men inga bättre temperaturer. UV-index ska gå upp till 3 imorgon och några dagar framåt. På söndag rent av upp till 4. I somras var det 9 - 10 varenda dag. I Sverige går det aldrig över 8. Vadan denna fixering runt UV-index då? Solning är bra för min hud. Risken att få Malignt melanom är försumbar i jämförelse med den nytta solen gör för min hud. Dessutom fyller jag 59 år i år. Då kan man börja ta lite mera risker. Det hade varit betydligt värre om jag var 16 år men vid den tiden i livet solade jag också som en besatt.

En Aurelius (Bok 6 betraktelse 3):
"Betrakta det inre. Låt inte värdet hos någonting, eller den kvalitet som utmärker det, undgå dig."

Var nere en sväng till stan på lunchen. Jag kommer inte att cykla i stan någon mer gång. Bättre att parkera cykeln i utkanten och gå i stan. Trafiken är verkligen inte rolig.

Efter jobbet tog jag en tur till La Zenia med scootern för första gången. Jag tänkte köpa ett kamerastativ på Mediamarkt eftersom jag vred sönder det jag har här av misstag. Men de var för plastiga så jag struntade i det. Jag köpte två burkar kapris och en hoodie istället.


Hoodie från United colors of Benetton.


Jag älskar att gå runt på Alcampo och det enda jag köper där är kapris men det köper jag å andra sidan  varje gång jag är där.


På hemvägen såg jag en filur jag kände igen. Kenneth Blom från Kristinehamn stod på en trottoar utanför hundhemmet.

Vi pratade en god stund innan jag körde hem.

Inga kommentarer: