söndag 12 februari 2023

Söndag

Gick upp 06:50. Jag tittade ikapp alla Farmenavsnitt igår kväll och pratade med Felix och Sivan lite. Den där Viktor i Farmen blir inte mindre obehaglig och jag njuter när han råkar ut för sina bakslag. 


Nu börjar en ny målning ta form. I mitt huvud. Och även på duk men det är några dagar kvar innan den färdiga växt fram helt.

På hemvägen från Farideh igår kunde jag inte låta bli att gå in till storkinesen och köpa några små plantor.


Suckulenter av olika slag. Bl a en Aloe. Om det är en Aloe vera låter jag vara osagt.

Jag sitter och spånar på en liten film i serien "Självförsörjande på snus" också. Jag laddar kamera och mikrofoner så jag kan göra en filmsnutt men jag skulle gärna vilja att det blev lite vackrare väder för filmning ute. Jag skrev ett enkelt talmanus på förmiddagen i alla fall. Och med jämna mellanrum målade jag lite igen. Det här blev en riktig inomhusdag idag också.


Jag riggade upp min rakstation här idag också. Här står jag och rakar mig så jag slipper få skäggstubb runtsprätt i hela badrummet. Här blåser allt bort sedan.


Nu blev jag så där välvårdad och fin igen.

Jag spelade in film i eftermiddag också men lyckades inte regissera ihop videoklippen. Jag vet inte hur många timmar jag höll på. Videoklipp och bilder har jag ju sparade men själva youtubeklippet i sin helhet lyckades jag inte få till. Jag lär nog börja om helt med den filmen men det gör jag inte idag.

Framåt kvällningen ringde jag Kent och frågade om han ville gå ett litet varv så det gjorde vi. Det växte mycket vackra blommor längs vår vägkant där vi gick.

Här kommer en hoper bilder på vackra blomster.




Några jag kände igen också bl a rosmarin som växte i mängder.



Aloe i flera varianter.


Lavendel.


Och det fula konstverket vid saltsjön.


Och ett fult hemmasnickrat konstverk i vägkanten.

När jag kom hem skar jag upp den jättestora citronen jag fått av Farideh. 


Inga dåliga klyftor och den var god. Den var så stor så det var som att äta honungsmelon.

När jag åt pasta fick jag se en liten struktur jag kände igen...


Med lite god vilja så...

Jag målade lite till innan jag gick till sängs.


Fortsättning på målningen imorgon.

Inga kommentarer: