torsdag 16 februari 2023

Stadstur om aftonen

Efter jobbet tog jag scootern ner till stan. Jag hade gett mig tusan på att jag skulle hitta ett kamerastativ.

Först gick jag en tur i parkerna och spanade efter kungsfiskaren bl a. 


Munkparakiter är det dock gott om.


Så här bygger de sina bon.




Sen spanade jag på de simmande råttorna en stund.


Och fiskar.

Jag släntrade sedan runt på stan. Det är siesta mellan 14 och 17 och allt är stängt och tyst. Några restauranger är öppna och jag gick in på ett ställe och tog en hamburgare med pommes. Inte värst gott. Däremot blev jag serverad en liten smakbit innan som var väldigt god.


Ett sådant där friterat chips som man får på kinarestauranger med en klick god potatissallad på.

Hamburgaren var sådan där som man köper djupfrysta i 20 pack och som det är väldigt tveksamt vad det är för kött i. Det är i alla fall inte nötfärs.

Sedan var klockan 17 och jag gick till en pantbank för att kolla stativ men de hade inga. Då letade jag upp en fotoaffär som var igenbommad. Jag fick gå till samma ställe jag var på för några dagar sedan där jag inte hittade något jag tyckte passade men det finns banne mig ingen mer fotoaffär att leta på. 


Jag blev ändå nöjd och kom därifrån med ett för dyrt Velbon-stativ.

Sedan hem och blogga och kolla lite Farmen-avsnitt.

Inga kommentarer: