fredag 30 juli 2021

Kaviartestet avslutas

Nej, nej, nej, nej!

Vegiar är nog det vedervärdigaste jag någonsin ätit. Det var nog kanske en överdrift men det är inte långt undan.


Utlåtandet och poängen talar för sig självt.

Det fanns ingen möjlighet att hantera denna kaviar på något annat sätt än enligt bildserien nedan.




Ölburkarna i metallåtervinningen är utländska och har ingen pant. En bekant till mig var här och drack dessa. Själv befattar jag mig inte med något annat än Norrlands Guld, 3,5 när jag är på hemmaplan.


Jag var tvungen att få bort smaken genom att direkt äta två mackor med Ejderns.

Här följer en sammanställning av hela testet.


Den norska kaviaren har en mer aptitlig färg, annars skiljer den sig inte från den svenska smakmässigt. Kaviar i Norge är generellt dyrare än i Sverige.

Sex sorter hamnade under medelbetyget som blev 5,84 poäng.

Totalt testades 32 sorter.

Den dyraste svenska kaviaren var Ejderns Drott-kaviar men absolut inte den godaste.

Ejderns extra fina orökta var överlägset bäst och det finns ingen anledning för mig att någonsin köpa något annat.

2 kommentarer:

Cre8iv sa...

Den aptitliga röda färgen på norsk kaviar är väl en bedräglig "synvilla", som består av de färgämnen som vi i EU inte får använda oss av längre.
Du är verkligen värd en eloge, som orkat göra detta och testa alla kaviarsorter!!

Eddie sa...

Så är det säkert. Icke desto mindre ser det smakligare ut.