måndag 30 maj 2022

Min första kjol

Gick upp kl 5 och satte mig vid datorn. Det blir bara tidigare och tidigare verkar det som. 

I går när jag var på Maxi tänkte jag på badsäsongen. När jag badat måste jag ta av mig de blöta badbyxorna på en gång och sätta på mig torra. Annars får jag oundvikligen problem med urinvägarna på ett eller annat sätt. Jag har tänkt på det där ett tag. Hur jag ska göra i lägenheten och vid poolen. Poolen ligger inhägnad av tujahäck så man syns inte utifrån. Bara om någon står en våning upp eller vid själva grinden och tittar. Övriga badare inom poolområdet ser mig ju också förstås.

På poolområdet finns en dusch med en duschvägg. Jag har funderat på vad som skulle vara smidigast. Att stå bakom den och fumla med handduk eller gå de metrarna till lägenheten och byta om där när jag badat och sedan ska sola en stund. För min egen del behöver jag egentligen inte skyla mig. Det spelar ingen roll om folk ser mig naken. Men jag är rädd för att det kan väcka anstöt.

Jag har tänkt på att man kanske kunde sy en cape av två stora handdukar med en huvudöppning i ena kortänden med resår. Då kan man ju stå därinne och byta om. Hål för armarna behövs ju inte ens. Att försöka fästa en handduk runt midjan fungerar inte i praktiken och det blir ännu svårare i och med att jag inte har någon midja.

Jag kollade på Maxi om jag kanske skulle kunna köpa en jättestor svart klänning och sköta mina göromål inne i den. Sedan tänkte jag att någon borde ha förstått möjligheten och börjat tillverka stora klänningar utan ärmar.

När jag kom hem googlade jag. Men vad skulle jag kalla plagget. Efter mycket krångliga namnidéer fick jag ändå till slut träff.  "Ombytesrock" kunde jag söka på och fick massor av träffar. Men jag tyckte de var dyra så jag lät saken bero.

I dag på Maxi kom jag på att jag behöver ju inte skyla överkroppen. Inte än i alla fall men det kan förändras det också i framtiden kanske. Jag kollade alltså efter en svart kjol istället och slog till och köpte en. 


Det blir spännande att testa den när jag kommer ner till Spanien i juli. Felix kan också få låna den om han vill. Jag tror däremot inte att han skulle spöka ut sig i kjol bland folk fast det bara är tillfälligt. Jag hoppas han är så pass modig och inte blir en trulig tonåring som vägrar befatta mig med kvinnokläder.

Vad dum man ser ut på bild när man inte riktigt vet var ögonen ska titta när man tar en selfie. 

Inga kommentarer: