lördag 28 maj 2022

Sista rycket med boken

Gick upp kl 6 och skrev till kl 8:30. Sedan åkte jag och gymmade en timma. Tog en sväng till Maxi och hälsade på Felix som jobbade. Det är så trevligt att se honom på håll när han är koncentrerad på sina arbetsuppgifter. Sedan åkte jag hem och duschade. Kl 10:15 satt jag i soffan och åt frukost.

Jag kom in i världens flyt i går kväll när det gällde skrivandet och ser verkligen ljuset i tunneln. Jag jobbade på till kl 19:30, kollade rapport och gick sedan till sängs för att läsa.

Men först provsmakade jag det underbara brödet.


Här med enbart extrasaltat Bregott. Brödet var saftigt och lite syrligt. Supergott trots att jag inte lyckades få med ett enda mullbär. Där har jag något att se fram emot. och det lär bli någon gång i slutet av nästa vecka när kavringen är slut.

När jag ätit frukost skrev jag igen ett par timmar. Därefter började jag känna mig mer eller mindre klar men plötsligt kom jag på lite till att skriva och körde en stund till. 

Sedan la jag mig i soffan och försökte slumra en stund. Jag tror jag lyckades också faktiskt. När jag kommit på benen igen gick jag ut och fixade det sista med bevattningssystemet så nu är det klart också. Sedan gick jag igenom det jag skrivit under dagen och stängde ner dokumentet för idag. I morgon ska jag korrekturläsa i omgångar under hela dagen.


Här har jag suttit idag i mitt lilla kontorshörn.


Detalj från arbetsplatsen precis innan jag stängde ner dokumentet för dagen.

Eventuellt kan jag skicka in tryckmanus någon dag tidigare än jag hoppats på. Vi får se. Och vi får se hur det går också. Om det krånglar. Det gjorde det när jag laddade upp den första versionen av omslaget. Jag ska ladda upp en uppdaterad version av omslaget också. Det är ganska mycket att hålla koll på med mått på marginaler och sådant på själva inlagan. Jag har gått efter tryckeriets mall helt och hållet i alla fall så det är ju en bra början ändå.

Nu lägger jag mig i soffan och dricker folköl en stund. Ikväll spelar Calais och Walking canes på Mastis men jag behöver vara själv ikväll.

Inga kommentarer: