torsdag 5 maj 2022

Stöveln

Jag var hos tandläkaren idag. Första gången sedan hösten 2019. Allt såg väldigt bra ut. Jag tycks ha börjat gnissla lite tänder på nätterna däremot och det hade gått ur lite flisor här och där så hon fick putsa ner lite vassa kanter. Annars bra. Mindre tandsten nu också sedan förra gången trots att jag fuskat med allt utom tandborstningen.

Jag parkerade vid "Lev vackert" bakom Mastis. På väg tillbaka till bilen fick jag glädje av min superkraft "detaljseende" igen. När jag skulle passera "Galleri Moberg" såg jag något konstigt. Ett konstigt avslut på ett stuprör. När jag tittade närmare fick jag se att utkastet på stupröret ersatts av en gammal stövel.


Jag skrattade för mig själv och tyckte det var en helt underbar lösning. Jag hoppas verkligen att det är min vän Jonas Moberg som konstruerat nödlösningen. Så underbart genialt och dessutom en hållbar reparation som säkert kommer att fungera många år till. Jag skulle vilja sträcka mig så långt att påstå att det är en väldigt snygg installation också. Snittet som gjorts för att avlägsna tådelen är otroligt avvägt. Kanske gjort med bandsåg och dessutom vinkelrätt mot fotbladet. Man har tänkt till vid det snittet. Inte slarvigt kapat med kniv eller annat skärande föremål. Ingen fransig snittyta av en rostig fogsvans. Ett perfekt lagt snitt som gör att stöveln ser abrupt avhuggen ut.

Här steg Jonas ytterligare i graderna på min lista. Från en plats som redan tidigare legat ganska högt. Om det nu är han som gjort den förstås. Det värsta vore om han inte ens lagt märke till nödlösningen på sitt eget hus. Då sjunker han nog i graderna istället tyvärr.

Jag väntar på prylar jag beställt också. 7 grejer från Amazon, en sak från Tradera och en bok från Bokbörsen. Amazon har varit sega denna omgång. Mina 7 grejer är från tre olika beställningar. Jag har kommit på att jag skulle behöva beställa en sak till från Amazon också.

Idag kom min peallapanna i alla fall. 


6 grejer kvar från Amazon. Jag ska bjuda Felix på paella någon dag. Det blir spännande eftersom det blir min första.

Idag gjorde jag också mitt första gympass. Jag ska verkligen försöka komma igång nu för min och Felix skull. Imorgon levlar jag upp till "Eddie 58.0" och då vore det väl illa om den nya versionen är sämre än den förra. Det gick bra att gymma. Lite utmaningar och enligt appen ligger jag på en biologisk ålder på 70 år. "Eddie 70.0" alltså.

Inga kommentarer: