tisdag 11 juni 2024

Arbetsdag

Började kl 7 med att gå igenom e-posten och hade ett möte kl 10. Tyvärr har jag fortsatt problem med att få hjälp med skrivarinstallation.


Åkte till storkinesen på lunchen för att köpa fler fjädrande stroppar. Om jag fäste upp den för hårt med stroppar i fyra hörn lyfter den foten. Tre fästpunkter i själva paraplyet så går det bättre. Då får den vingla lite i vinden. Det verkar som att jag blir tvungen att köpa fler tyngder till parasollfoten också.

Sven åkte ner och tittade på en lägenhet på morgonen och roade sig själv under dagen medan jag jobbade.

När han kom tillbaka satt jag fortfarande och jobbade och han gick upp till en granne i huset mitt emot som heter Allan Grainger. Han är britt och musiker. Duktig gitarrist dessutom som gillas Zappa visade det sig. Han kallas "Fast Eddie" så jag fick direkt namnet "Slow Eddie". De kopplade upp gitarr och bas och jammade lite på loftgången. Det lät stundtals riktigt bra. Vi drack pilsner också och jag satt mest och pratade med Allans fru Jayne.

Jag la mig ändå runt kl 21.

Det blir tyvärr ingen ordning alls på bloggandet när Sven är här.

Inga kommentarer: