torsdag 20 juni 2024

Maling

Eller målning som vi säger i Sverige. Jag blir smittad av min norska granne här. 


Hon är nästan den enda jag talar med på dagarna. Det kändes vanskligt att stå så där högt upp på stegen.



Jag målade på baksidan på förmiddagen. Jag åker på att måla två gånger på vissa ställen tyvärr. Jag har nästan ingen färg kvar heller.

Lyssnade på Tasavallan presidentii som senare gick över i "Soft machine". Jag har inget minne av att jag laddat ner något Soft machinematerial till mina spellistor men det hade jag tydligen gjort och det lät jättebra. Har aldrig engagerat mig i gruppen tidigare men det påminner om Bo Hansson ibland. Allan Holdsworth har tydligen varit bandmedlem också.

Jag gjorde min sillblandning inför morgondagen också. En inläggning jag gjort i många år som min vän Anders Byström gav mig recept på. Av det skälet kallar jag inläggningen "Eddies goda Pitesill". Anders är från Piteå.

Åkte till Carrefour. Åskvärme. Åt frukost.


Det är något visst med den där carrefourfrukosten. Alltid samma men aldrig samma. 

Jag köpte potatis. Köpte också gröna tomater. Jag tänkte försöka mig på en Salsa verde någon dag men när jag kom hem och googlade recept insåg jag att salsa verde inte innehåller gröna tomater. Vad fick jag det ifrån tro?

Jag lyckades hamna mitt i siestatrafiken när jag skulle hem och höll på att aldrig ta mig ut på 905:an.

Efter en stund hemma frågade min norska granne om jag ville följa med till en gigantisk klädaffär (Moda city)


Det ville jag ju förstås. 

Jag köpte tre extrema bjärta Hawaiiskjortor. 


När jag åker bil med nabojänta, åker vi nercabbat.


Underbar Neriumhäck vid sidan av 332:an.


Selfie.

Inga kommentarer: