lördag 15 juni 2024

Mulet på morgonen men sedan varmt


Åkte till Carrefour kl 9 och åt frukost och handlade lite. Hem med matvarorna och slappade en stund. Det var mulet när jag åkte till Carrefour men när jag kom hem hade molnen skingrats och det var jättevarmt. Solade lite. Sedan tog jag scootern till Mercadona som ligger norr om där jag bor för att köpa chorizo mm. 


Så här ser alltså den ljuvligt goda chorizon ut. 


Jag köpte två paket av den plus en annan variant som är värd att prova.


Jag köpte också rengöringsmedel med en insektshämmande effekt på inrådan av den städande halvan av familjen Dalevi.


Och ett rengöringsmedel för smutsiga ytor som heter "Tre häxor". Detta på inrådan av Micke Lindvall som hävdar att detta medel är världens bästa. Vi hjälps åt härnere och tipsar varandra.


Jag började montera det nya bordet i går kväll också. IKEA-koncept men betydligt dummare lösningar. Jag var t ex tvungen att köpa en kort stjärnmejsel idag för att få ihop det.


Så här blev soffbordet.


Men det fina är när man fäller upp det. Då blir det lagom som matbord när man sitter i soffan. Självklart ska det ligga ett Yatzy och en kortlek i lådan.

Jag solade och badade om vartannat idag i denna värme. 34 sägs det ha varit idag.

Jag skulle göra en beef curry i tryckkokaren idag. Jag hade på lite för mycket vatten i curryn och så hade jag inget maizenamjöl. Då lät jag riset koka i själva curryn så redde det sig fint. 


Då blev det faktiskt hux flux en helt annan rätt nämligen beef biryani. 


Nu har jag matlådor ett tag igen. 

Inga kommentarer: