söndag 9 juni 2024

Tjuvarnas marknad

Söndag. Vi gick upp tidigt och åt frukost under parasollet innan vi satte oss i bilen och åkte upp till Tjuvarnas marknad i Guardamar. En jätteloppis utomhus. Den kallas tjuvarnas marknad eftersom ryktet säger att det säljs en massa stöldgods där. Jag tänkte köpa en mortel i gjutjärn. Det var mitt ärende.

Det första jag fick se när vi kom in på området var tre mortlar på ett bord. De var nog av mässing tror jag och den jag lyfte upp och tittade på kostade 50 €. 


Det blev ingen mortel idag heller och vi lämnade stället ganska snabbt. Det var alldeles för varmt att vara där helt enkelt. 

Vi åkte in i den lilla staden Guardamar och tog en kaffe i skuggan.

Sedan fortsatte vi ner genom La Mata och genom Torreviejas stadskärna och ut mot Punta Prima där vi vände. 


Vi åkte norrut väster om den rosa sjön till Los Montesinos och till den indiska restaurangen Matsya som ligger där.


Allt smakade underbart som det brukar där. Friterade lökknyten till förrätt.

Jag åt upp alla tre såserna.


Lamm Karahi till varmrätt. 
Det här är den bästa indiska jag ätit på i Torrevieja. Det var andra gången jag åt här. Synd att den ligger så långt bort bara.

Vi satt ute till kl 19 och sedan gick vi in. Jag ville se rapport 19:30 sedan tidigt i säng.

Inga kommentarer: