fredag 21 juni 2024

Vardagar

Läste ut Lundells "Vardagar del 7" på morgonen. Startade datorn och la omedelbart ner del 8 och 9 i varukorgen hos Adlibris. De ska jag ta med hit i vinter.

En solig varm och ljuvlig morgon. Satt ute en stund och väntade på att grannarna Anna och Björn skulle synas på sin balkong. Jag har tagit undan en rejäl sillröraportion till Anna som jag ville ge henne innan jag grenslade scootern och åkte upp till Dalevis.

Igår när jag satt ute flög en gråsparv över huvudet på mig bakifrån. Det gjorde att jag kunde se honom en god stund rakt bakifrån när han flög. Den lilla kroppen rakt bakifrån i flykt. Har aldrig sett det förut. Gulligt!

Kollade lite filosofi på Youtube. Strax före kl 13 åkte jag upp till Quesada.


Örnnästet i all sin prakt.


Sillunch som sig bör. Jag tog ingen alkohol denna dag och alla var väldigt måttliga med drickat. Vi badade och hade musikquiz.


Trevligt som vanligt med det här gänget.


Fick en alkoholfri piggelindrink som var jättegod och läskande.


Grabbarna.


Vid 20-tiden blev det grillat. Underbart gott med kanin. kalkon, kyckling och korv.

Sedan tackade jag för mig. Jag ville helst inte köra hem när det blivit mörkt och jag startade däruppifrån strax efter kl 21 och var hemma ca 21:20.

En bra midsommar med ett bra gäng.

Inga kommentarer: