söndag 16 juni 2024

Medelhavet

Spacklade lite hål på väggen på baksidan på morgonen. Tog sedan scootern och åkte ner till havet i höjd med den lägenheten jag hyrde när jag var här första gången. Parkerade vid den nyöppnade Dialprix och gick strandpromenaden söderut.


Satte mig på en sten och tänkte. Väldigt varmt och skönt idag också. När jag skulle gå tillbaka kontaktade jag han jag lånade lägenheten av första gången jag var här. Jag frågade om vi skulle ta en kaffe. Han kom ner i går med familjen och vi satte oss på takterassen och drack kaffe, han och jag. Efter fikastunden tog jag scootern till storkinesen och köpte mer maskeringstejp. Maskerade när jag kom hem och solade sedan en bra stund innan jag slängde mig i poolen. 


En bit av taket har lossnat några lägenheter bort. Det är inget vidare faktiskt. Man vill inte ha en putskaka i skallen helt plötsligt. Jag vill inte ha den på scootern heller för all del. Jag ska prata med Richie imorgon om jag ser honom.

Jag värmde min indiska mat och det var lika gott idag. 


Detta är rikedom. En nyöppnad burk Mixed pickles.

Solade lite, badade lite. Tidig kväll.

Inga kommentarer: