fredag 17 december 2021

Arbetsdag

Fredag. Detta är den första arbetsdagen här i Spanien. Jag hade ett Teamsmöte på förmiddagen som fungerade klanderfritt. Jag jobbade idag och nästa vecka utom fredagen då som är julafton. Helgen jag har framför mig verkar bli fulltecknad. Jag anmälde mig ju som volontär för att plantera växter i ett naturreservat. Där har jag inte fått något svar än. Det är på söndag kl 10. Det är också en rundvandring på fyra timmar i reservatet imorgon som jag också anmält mig till. Det är imorgon kl 10 - 14.

Jag testgick sträckan härifrån och till busshållplatsen jag ska åka ifrån imorgon. Drygt 30 minuter tog det att gå men då rappade jag på. Jag gick sedan lite inne i stan. Det var stilla. De verkar ha tagit helg här redan. Jag tog bussen hem och gick ner till The Santa Maria och åt kvällsmat.

Jag mådde illa när jag gick av bussen. Yr och kallsvettig men också hungrig.


Bläckfisk fick det bli idag. 

På hemvägen från restaurangen såg jag en hel del vackra blommor. Jag hade inte gått den vägen tidigare. Här kommer en hel svärm med bilder på otroligt vackra blommor. Så vackra att man kan bli rörd för mindre.










Underbara små skapelser!

Idag blir det en tidig kväll. Jag kanske tittar klart på bonde söker fru. Det var en fin säsong i år med mycket fina människor som hittade kärlek. 

Inga kommentarer: