måndag 27 december 2021

Den roligaste dagen på länge

Dagens smaklöshet först. Fast jag är så ivrig att redogöra för dagen så jag knappt hinner med smaklösheten.


Ett rött koppel till kärestan (om man hade haft någon). Vedervärdigt!

Imorse när jag vaknade hade jag fått mail från Fastighetsbyrån. En svensk mäklare härnere. Hon skulle kunna ta emot mig redan idag. Hon erbjöd sig t o m att plocka upp mig. Medan jag väntade på att hon skulle komma kl 11:30 kollade jag lite av deras objekt. Jag hittade en intressant lägenhet en liten bit från där jag bor nu så jag skickade ett mail och sa att hon kunde ta med nycklarna till den lägenheten.

Hon kom i tid och vi åkte dit. 


Här låg den. En trappa upp med ingång från en loftgång. Detta var en studio. D v s en enrummare med kök och rum i ett. 


Fin utsikt. Det var nära till havet. Inte till en bra badplats men till havet. Här stod jag på en inglasad balkong som ägaren nu använde som sovrum. 


Utsikten ovan skulle man i princip ha från huvudkudden i sängen.

På denna bild har jag vänt mig helt om och tagit en bild på pentryt.


I denna lägenhet ingick vitvaror. Inga andra inventarier. Lägenheten var fräsch och billig. 67 800€ inklusive allt.  Det fanns också möjlighet att utnyttja en pool på baksidan mot en liten kostnad.

Lägenheten skulle räcka för mig egentligen. Tyvärr skulle det bli svårt att ha en vespa. Det fanns inga sådana utrymmen för fordon. Grannen hade en cykel fastlåst i räcket på loftgången och en cykel kan man ju bära upp för trappan faktiskt.

Sedan åkte vi till Fastighetsbyråns kontor i La Mata och pratade lite och tittade på andra objekt. Hon sa att hon hade en lägenhet som skulle vara perfekt. Ville jag titta på den också nu kanske? Ja det ville jag gärna.


Vi åkte mot den rosa saltsjön och hon parkerade i ett underbart område alldeles intill sjön. Till boendet hörde också en pool som vi tittade på först. 


Del i den här poolen ingår.


Lägenheten låg utefter en liten gata. Till vänster ungefär i mitten av gatan. Den rosa saltsjön rakt fram.


Egen stor uteplats med plats för en vespa. Man skulle t o m kunna bygga ett litet tak att ha den under. Jag såg flera som hade gjort det. En del hade t o m bil inne på uteplatsen. Taket på en bil syns till höger.



Gott om plats för möbler och en vespa. Eftermiddags- och kvällssol. Solen började komma fram runt hörnet när vi var där ca kl 12. En Nerium oleander i kruka i hörnet.


Sedan en trappa upp till en inglasad uteplats.


Därefter ett vardagsrum.


Kök.


Bakom köket ett förråd.


Badrum.


Sovrum 1.


Sovrum 2.

Det här tror jag faktiskt kunna vara något. En liten julklapp med livslångt åtagande för mig och Felix kanske? Länk till objektet hos mäklaren. Jag är säker på att jag skulle trivas jättebra här. Här ingick allt. Möbler och t o m husgeråd. Jag kanske t o m skulle kunna tänka mig att hyra ut till sådana jag känner. Imorgon ska jag kolla på tre ställen till.

Mäklaren släppte av mig vid Habaneras och jag gick till en indisk restaurang där och åt jättegott.


Jag beställde inget ris. Bara Naanbröd.


Sedan gick jag hem i solskenet. Riktigt varmt idag. Jag lade mig en stund på takterassen och solade när jag kom hem.


Det ser ut att bli bra till veckan också.

Inga kommentarer: