lördag 11 december 2021

Framme i Torrevieja

Efter en lång dag är jag äntligen framme. Klockan ringde 02:50 och receptionen på hotellet ringde kl 3. Bussen gick 03:30 och jag halkade på den isiga asfalten när jag skulle gå till bussen. Som tur var hann jag ta emot mig med händerna. Hade jag lagt mig pladask hade jag blivit genomblöt och grusig.

Flygningen var behaglig.

Gott om plats och fantastisk musik i öronen hela resan. Två album av Pekka Pohjola. Harakka Bialoibokku och Keesojen Lehto. De plattorna ska få gå mycket här i Spanien.

Jag åkte buss från flygplatsen. Det tog en timma och sedan tog jag taxi till lägenheten. En fin liten lägenhet. Men det var många lås och många nycklar innan jag kom in. Jag höll på att inte hitta rätt port först. Jag tror jag provade tre olika gallergrindar innan jag kom in.

När jag plockat upp lite och satt på el och vatten gick jag till ett litet handelsområde som heter Punta Prima. Det var jättevarmt och jag gick i kortbyxor och t-tröja men blev ändå jättevarm.

Lite fina växter.

Hibiskus i på innergården.

Den här lär jag mig aldrig men den är utstuderat vacker för att tjusa mig.

Jag har hört härfågel också. Sädesärlorna tyck vara här denna årstid också. I en trädbevuxen rondell sitter en tupp och gal. Jag har gått förbi där tre gånger och han gal som en besatt. Jag såg en kanin också.

Gata ner mot havet.

Förbjudet för hundar att bajsa. Jag älskar silhuetten av hunden som kröker rygg.

Utsikt från gångbro i Punta Prima.

När jag kom fram efter ca 40 minuter satte jag mig på en indisk restaurang och åt.

Lamm Tikka masala, Naan och sweet lassie. Underbart gott. Sedan gick jag till Jysk och handlade lite sängkläder.

Jag tog en taxi tillbaka och ställde in jyskkassen. Jag gick fel igen och provade fel portar igen.

Sedan gick jag till Aldi och handlade mat. Eller dryck rättare sagt. Lite öl, citronthé, någon citronaktig saft. en burk oliver och några starka korvar. Kl 18 var jag hemma och nu får det vara nog för idag.

Jag är helt slut och ska bara gå och lägga mig och läsa nu. Jag hade planerat att jag skulle gå och ta en öl någonstans men det får bli en annan gång.