fredag 10 december 2021

Arlanda

När jag klev på bussen i Kristinehamn klev "Basket-Anna" av bussen som jag skulle ombord på. Jag hann inte berätta för henne att hibiskusen jag fick av henne blommar jättefint nu. Hoppas hon läser det här.

Framme på Goodmorning hotell Arlanda. Lång bussresa med värmen på på max i bussen. En singelolycka sinkade oss. 


Vi stod still en halvtimma. Sedan körde bussen småvägar till Arlanda via Sigtuna.

När vi kom fram störtade jag till närmaste toalett för att tvätta händerna. Jag kände mig så klibbigt äcklig om händerna i dessa calicivirustider. 


Sedan satte jag mig en stund i terminal 4 och åt en macka i lugn och ro. Jag ringde hotellet och berättade att jag var framme och ville bli upphämtad.


Jag stod tio minuter och väntade. Det var så skönt med frisk luft.

När jag kom fram beställde jag väckning kl 3 och transfer kl 03:30. Usch! Jag lämnade in mitt frysta snus och min kylklamp i den lilla kylväskan och bad receptionisten att lägga kylväskan i frysen. Mina sprutor (som är skälet till varför jag har en kylväska med mig) lade han i kylskåp över natten. De tycktes vana vid mediciner som är kylvaror.


Det fanns inget kylskåp på rummet så jag ställde ut min frukost på fönsterblecket.

Jag ska lägga mig tämligen omedelbart nu. Imorgon blir en lång dag.

Inga kommentarer: