måndag 20 december 2021

Livsmedel

Jag tycker det är så roligt att handla mat i utländska livsmedelsbutiker. En blandning av nyfikenhet på var förpackningarna egentligen innehåller och glädjen i att jämföra lite priser på varor jag vet vad de kostar hemma.

Idag har jag arbetat. Haft en miljöchefsträff och skrivit minnesanteckningar från den bl a. På lunchen gick jag till Aldi och handlade. Idag var det vackert väder och soligt och varmt. 


Jag drack ur det sista av min cocossaft så nu finns det plats i kylskåpet för fler märkliga drycker. Tyvärr har Aldi så dåligt utbud att jag inte hittade något spännande. Men det här hittade jag däremot.


Mängder av saker som är billigare än i Sverige. En ostkaka (tror jag) som man kan värma lite om man vill. Jag kanske skulle köpt sylt till den också. Resten av varorna vet jag nog ändå vad jag kan förvänta mig av.


Idag blev det paté och cornichoner till lunch. Plus en avokado och två små "puddingar".

Jag tog eftermiddagskaffe med en kompis från Kristinehamn. Han skrev och meddelade att han var i mitt kvarter så vi tog en kopp kaffe.

Inte mycket annat har hänt idag.

Inga kommentarer: