onsdag 8 december 2021

Lungorna

6 grader kallt i morse och det var faktiskt behagligt efter dessa dygn med iskyla.

Pandemiutvecklingen är inte så rolig. Ännu vet vi inte riktigt vad den här "vågen" kommer att innebära. Bara jag nu kommer ner till Spanien ska nog allt ordna sig när jag kan isolera mig på plats. Men resan dit kanske blir lite speciell och jag får nog förvänta mig olika vändningar fram och tillbaka.

Igår var jag på Centralsjukhuset i Karlstad och testade lungorna igen. Det ser ganska bra ut med min KOL. Det har inte förvärrats. Snarare fungerar lungorna lite bättre nu. Jag fick en ny medicin i alla fall.


I ett vackert lila plasthandtag. Det är mer åt lila i verkligheten. Här ser det nästan vinrött ut.

Idag kom också min Gimbal. Jag insåg att jag är tvungen att ta bort nackremmen från kameran om jag ska kunna använda den på ett vettigt sätt i det gyroupphängda handtaget. Jag får komma på en lösning på det med snabbkopplingar. Som det är nu är det jättekrångligt att montera bort remmen.


Väl inslaget.


Allt såg fint ut.


Bra väska men den känns väldigt tung att ha med till Spanien faktiskt. Den kanske får bli kvar hemma.


Innehållet.

Efter mycket om och men tror jag att jag lyckats balansera den. Det behövs nästan inte mer än att jag sätter på linsskyddet så faller den lite framåt. Ett pilljobb.


Men nu fungerar den. Jag har startat handtaget så att motorerna gör den sista justeringen och nu blir det bra flyt i filmandet om jag går runt med den.

Jag hade lunchsällskap av en före detta kollega idag igen. Det var längesedan vi pratade och vi kände båda två att vi egentligen inte ville sluta prata. Men jag var tvungen att gå in i ett onlinemöte kl 13:15 så hon åkte då. Två nätter kvar i kapellet. Sedan drar jag. Ivern börjar göra sig påmind. Det ska bli så otroligt roligt att besöka en helt okänd trakt. Jag ska utforska platsen väl.

Jag ska försöka starta dagarna med en timmes promenad. Som jag gjorde när jag var på Teneriffa i tre veckor. Jag gick strandpromenaden en halvtimma och sedan vände jag. Jag ska göra likadant här och se hur sträckan blir lite längre för varje dag. Ett hundratal meter om dagen ökade sträckan då när jag vände efter en halvtimma.

Jag ska också försöka lägga mig till med lite rutiner. Verkligen försöka vara produktiv i mitt skrivande. Hoppas all teknik fungerar som den ska bara. När jag lämnar Sverige har inlagan till boken blott 28 sidor. Jag räknar med att hamna på ca 300 sidor när jag är klar men jag vet inte riktigt ännu. Jag är färdig med en kapitelindelning och rubriker på dessa kapitel. Under varje rubrik är det just nu ett blankt ark. Det är där jag ska fylla på med mina tankar om t ex "Skolåren". Det är så boken kommer att delas in. I perioder i mitt liv med en klar inriktning framåt till nuet och kanske t o m en utsikt mot framtiden.

Inga kommentarer: