onsdag 7 december 2022

En tur på stan

Vaknade 7:20 efter en jobbig natt med armen. Åt lite frukost. 13,6 grader och 92% luftfuktighet ute. Molnigt. Det blev lagom att gå runt på stan då.

Jag läste på FB i morse att Carrefour inför en tyst timme på dagarna då man stänger av musiken och inte håller på med ljudstarka arbetsuppgifter mellan 15 och 16. Detta med hänsyn till ljudkänsliga. Otroligt fint tycker jag. Jag tror även att kunderna uppmanas att vara lågmälda under denna timma. Det ska bli intressant att gå dit någon dag för att känna av den nyinförda atmosfären. Jag tror dock inte att jag själv kommer att anpassa mig så mycket efter det men det ska bli intressant att uppleva.

Kent och jag tog bussen ner till stan kl 10 och strosade runt. Ingen av oss hade egentligen något ärende förutom Kent som behövde ett par skor. Det fick han tag i också. 


Det är ändå lite liv på stranden den 7 december. Vi har haft runt 18 grader idag också.


En liten julebild också.


Åh dessa underbara katter.

Vi strosade runt på strandpromenaden och tog en kaffe. Sedan gick vi och åt chinamat på "Nuevo Mundo". Trevlig kinesrestaurang med humana priser.


Sizzlar king prawns with garlic.

På väg till bussen för hemfärd hittade jag en "sömntuta". 



Jag har aldrig sett blommande sömntuta förut. Jag hade en stickling en gång som dog för mig. Undrar om Sabina Sändh är intresserad av en stickling av denna. Jag ska fråga. Den ser ut som en hibiskus men den slår aldrig ut mer än som på bilderna. Den öppnar aldrig upp sig.

När vi kom hem gick jag med Kent upp till sig en stund. 


Utsikt över området från hans balkong.


Utsikt över skolan där alla barn verkar ha det så roligt på eftermiddagarna. De verkar ha småskolgårdar till varje klassrum.


Här utanför grinden till skolan där de står och väntar på bussarna.

Jag tog sedan en cykeltur till Carrefour och handlade lite. Mjölk och juice som jag tog i cykelkorgen hem.


Jag köpte en vacker hoodie också.

Sedan tog jag kvällen.

Inga kommentarer: