torsdag 8 december 2022

Lite regn

Vaknade kl 7 och hörde en mygga. Den första under denna vistelse. SMHI antydde regn idag i sin app

Jag läste ett fint stycke i boken "Klätterbaronen" av författaren Italo Calvino igår. "Vanvett är en kraft på gott och ont men idioti är en brist som inte kan hävas".


Kent har hittat ett ställe i närheten där det finns kaviar så nu har jag en tub norsk Mill's kaviar. Det var så gott med sältan i kaviaren. Idag köpte jag ägg på Carefour också. Kent köpte en Chrome cast.


Detta är numera min morgonvy.

Vädret blev bättre under dagen. Bättre än vad SMHI förutspådde. Men det blev inte mycket gjort ändå. 18 grader varmt men lite kyliga vindar. Jag satt i solstol och läste en stund men somnade nästan. Kent ringde och vi gick ner till den rosa sjön en sväng. Bara styltlöparna idag. Ingen flamingo. 


Vattnet var väldigt rosa idag och betydligt lägre än senaste gången vi var där. Vi gick vidare till den lilla kroggatan som ligger väster om vårt område. Jag var lite sugen på att sätta mig och ta några öl ikväll men det stället jag hade siktat in mig på var inte öppet så jag tänkte om.

Jag hamnade i inglasningen istället och satt och kollade lite på playen. Ny dag imorgon.

Inga kommentarer: