söndag 11 december 2022

Sunday, bloody sunday

Vaknade i ett regnigt Torrevieja. Det kändes att jag druckit alkohol kvällen före. Det börjar ta slut på lite av varje i kylskåpet och idag är ingenting öppet.


Utom Wang! 

Här finns lite av varje bl a kaviar. Jag köpte en ny tub. 4,2 €. Ja det får det vara värt för en 300 gr tub Klädesholmen faktiskt. Jag köpte en liten konserv också. Linsgryta med chorizo. Jag räknar inte med att ge mig ut så mycket mer denna regniga dag..

Jag låg och läste hela förmiddagen. Jag läser två böcker parallellt nu vilket jag aldrig brukar göra. Den ena "Skynda att älska" av Alex Schulman är lite ledsam men ändå helt fantastisk. Den andra heter "Självbetraktelser" av Marcus Aurelius och är en tung filosofisk läsning om stoicismen. Den går endast att smälta om man läser den i små fragment. Om ens då. Jag läste ut Schulman och den kan jag rekommendera. Ett fantastiskt porträtt av en far.

Nu ska jag läsa 1984 igen med en vuxen mans hjärna och det ska bli spännande.

Jag fick igång Tele2 Play så jag kunde se lite längdskidor och skidskytte också. På eftermiddagen tog jag en tur till mitt gamla Aldi som jag vet har söndagsöppet. Det är enkelt och skönt att köra scooter på söndagar när det inte är så mycket folk i rörelse. Det var trevligt att komma tillbaka till Aldis sortiment även om butiken hade flyttat till en intilliggande ny lokal sedan förra julen. Jag köpte lite choklad som julklapp till tyskan Petra mitt emot. Hon har en hund som heter Bani och jag har aldrig hört den skälla. Jag har t o m klappat den och den viftar bara på svansen.

Imorgon börjar min första arbetsvecka här nere och schemat är i princip fullt för hela veckan. 


Jag tog en skärmdump på gårdagens temperaturkurva. +19,3 toppnoterades.


Dagens kurva ovan var inte lika munter.

Jag fick en ny låt av Johan Boqvist från Böppa också. En lite rappare sak men så fin.

Inga kommentarer: