tisdag 20 december 2022

Robinson

Årets Robinsonsäsong var riktigt bra. Kanske den bästa faktiskt. Mycket fina människor och då menar jag fina på insidan. Nu börjar jag titta på australiensiska Robinson och det är ett lite annat koncept. Lite andra moment som gör att det blir otrevligare stämning på något vis. 

Årets "Bonde söker fru" var också en bra säsong. Jag tror det är säsongsavslutning även där denna vecka.

Jag gick upp kl 7 och började med dagens blogginlägg. Blott 11 grader på morgonen men det såg ut att kunna bli en fin dag. Jag målade lite och åt frukost. 



Början på ett nytt verk.

Jag hade inte sett grannarna än men jag hade hört dem. En dansk man - bosatt i Stockholm - och hans spanska kvinna.

Det blev en slö förmiddag. Det var helmulet ute. Jag la mig och läste och slumrade igen. 


När jag kom på benen igen såg jag att grannen var ute och jag gick ut och hälsade. Jag fick danska pepparkakor av dem - Peter och Fanny.

Jag tog en promenad till Habaneras och Carrefour. Träffade "Mäklaren" och hans fru på Habaneras.
Nu ska jag inte behöva avfetta med tequila längre här hemma. Nu köpte jag en liter Smirnoff istället. Köpte frukt och grönt och mera mjölk. Jag svepte en halvliter iskall mjölk direkt när jag kom ut genom kassan. Jag var så törstig och hade så lågt blodsocker så det gav världens energiboost. Mjölk är bästa sportdrycken. Kassörskan vek sig av skratt.


Sedan åt jag mellanmål i förbutiken som vanligt. 1,60 € Svepte resten av mjölken efteråt.

Jag tog "gnisselbussen" hem. Den jag åkte med första dagen under denna vistelse. Den gnisslar när den accelererar och kommer upp till en viss hastighet. Två kvinnor satt och pratade högljutt på bussen och den ena sa: -Ahh, Naah, por favor. Det är väl ungefär som när vi säger: -Nähä du, tack ska du ha.

Det sprack upp och blev fint på eftermiddagen. Soligt och stilla. Jag satt och läste ute en bra stund. Jag tog scootern och åkte lite. Jag känner mig betydligt tryggare nu. Jag tränar lite i en halvjobbig rondell men snart är jag mogen rondellen från helvetet vid Carrefour. Jag åkte till storkinésen och köpte sugrör, en plastlåda för förvaring av min måleriutrustning och en liten presentpåse med julmotiv.


Sedan gjorde jag i ordning Petra och Banis julklapp. Hoppas nu bara att google translate fixade översättningen. TV och läsning. Tidig kväll (som vanligt).

Inga kommentarer: