torsdag 15 december 2022

Regnat hela natten

När jag låg och läste igår kl 21 började det regna och det regnade tills morgonen. Idag har det däremot varit uppehåll men nu på kvällen kom det några droppar igen. Jag hare 18 grader runt lunch. De hade haft -18 i Arvika på morgonen.

Jobbade från 7-17. Imorgon kanske jag ger mig lite tidigare. Onlinemöten och faktureringar. Jag hann inte ens skriva minnesanteckningarna från det ena mötet. Det får bli imorgon men då har jag ett nytt möte som genererar nya anteckningar.

När arbetsdagen var slut tog jag scootern till Aldi och köpte bröd för att lägga i frysen. Sedan ringde jag Kent och frågade om han ville gå med till Habaneras bl a och det ville han. Vi gick först till ett apotek så jag fick köpa mer värk- och sömntabletter. Armen blir inte bättre. Jag får väldigt ont när jag cyklar eller åker scooter. Eller om Jag bara sitter rakt upp och ned och låter högerarmen hänga. Datorarbetet går ändå ganska bra tycker jag.


På en stor kinaaffär köpte jag lite nya verktyg som jag saknat. En avbitare och en näbbtång. Vi var inne på Leroy Merlin på Habaneras för jag ville kolla efter trådbacksystem för att få ordning i mina garderober men jag hittade inget. IKEA har men inte fullt sortiment som i Sverige. De har bara en smal variant som jag inte vill ha tyvärr. I alla fall hittar jag inga trådbackar med normalmått online hos IKEA men jag ska kolla när vi kommer dit också.

På Carrefour köpte jag två liter mjölk, extrasaltat smör och en kaffemaskin. Hoppas det blir bättre kaffe i den. Annars får jag nog börja köpa vatten för att ha till kaffet. Jag har inte druckit kaffe på hela veckan nu.


Här är den med bärhandtag och allt.


Och 12 kaffekapslar följde med. Som en konfektask.


Imorgon ska jag provköra den. Nu ska jag kolla lite på playen innan jag lägger mig och läser. Jag har snart inget att läsa heller. Det var en missräkning. Jag får försöka få tag på något härnere.




Inga kommentarer: