onsdag 14 december 2022

Lunchpromenad mitt i arbetet

Vaknade i mera normal tid idag. Startade datorn och åt frukost.


Det känns som om det är dags för en frukostbild igen. Kaffe har jag slutat med på morgonen. Torreviejas vatten funkar inte tillsammans med Zoegas. Det blir någon konstig oangenäm smak. Satt i möte på förmiddagen och gick sedan ner till saltsjön tillsammans med Kent en stund innan jag gick hem och åt lunch.

Jag såg några underbara blommor på lunchpromenaden också.


En vacker gul sak.



Och en cerise liten skönhet halvt utslagen och helt utslagen för dagen. Många hade blommat igår och började skrumpna lite. Drygt 20 grader mitt på dagen.


Vi såg ett svalbo när vi kom tillbaka. Svalorna är nog i Afrika nu men jag minns att det var en del svalor i somras.

När jag ätit lyfte jag på sängen för att få en överblick av vad som ligger där egentligen.


Jag var tvungen att rigga upp mitt kamerastativ som säkerhetsstötta medan jag stack in överkroppen i den stora tunga råttfällan. Om den där hade slagit igen hade det inte blivit några mer blogginlägg.

Jag arbetade eftermiddagen ut innan jag började rota bland textilierna. Jag gav upp med rotandet ganska snart efter att ha insett att det fanns en del matnyttigt därunder. Mycket underlakan, Handdukar, badlakan, kuddar och flera täcken. Det blir bra när jag fått tvätta de grejerna jag kan komma att använda.

Kent och jag bestämde att vi ska åka till IKEA i Murcia på lördag. Det blir trevligt. Jag ska köpa ordentliga bäddmadrasser till alla tre sängarna tänkte jag. Och byta ut alla glödlampor mot LED-dito. Stearinljus ska jag köpa i mängder också.

Inga kommentarer: