lördag 17 december 2022

IKEA i Murcia

Kl 9 åkte Kent och jag till IKEA i Murcia och jag fick med mig det jag behövde hem. Det tog exakt en timma att åka dit. Murcia ligger vackert. Det är i ett bergigt område till skillnad från här. Själva IKEAbesöket tog också ungefär en timma och sedan lastade vi i sakerna i bilen. Sedan gick vi in igen och åt.


Det var frukostmeny som serverades. Inte köttbullar som vanligt. Jag tog pannkakor med grädde och sylt till efterrätt också.

Sedan åkte vi hem igen och var tillbaka strax efter 13.

Dagens fångst.




En låg Billy bokhylla. Den höga gick inte in i bilen. Bäddmadrasser 2 st 90x190 och en 150x190. Sängar är inte 2 meter långa här. Spanjorena är inte så långa men det var tur att IKEA hade tagit fram några modeller med detta udda mått. Två golvlampor, en läslampa till sängen, ett diskställ, LED-lampor och en herrans massa ljus.

Min bäddmadrass till den stora sängen lade jag i på en gång. De två till gästsängarna får stå kvar ouppackade tills de behöver tas i bruk.


Sänglampan satte jag upp.


Bokhyllan och den ena golvlampan ämnad för bokläsning i soffan (den kan också flyttas in i gästrummet om någon gäst vill läsa).


Golvlampa för läsning även i inglasningen.

Denna lördag la jag mig tidigt och läste. Målade lite först också.


Jag vaknade kl 4 i natt och gick upp och målade grått mellan öarna av andra kulörer. Ikväll målade jag grått en andra gång. Jag behöver fylla i de gröna och lila fälten igen också. Efter det tänkte jag göra något med den rödoranga grejen också. Vad vet jag inte än.


Inga kommentarer: